17 Mart 2012

DaVeTiYe




Biz ikimiz birbirimizi sevdik, birbirimizi seçtik. Birbirimize eş olduk
Bizim için BİRLİKTELİK duası edin…

Biz ikimiz yolcuyuz. Hayat yolunu birlikte adımlamaya söz verdik.
Bizim için İYİ YOLCULUK duası edin…

Biz ikimiz yoksuluz. Herkesi terk edip birbirimizi tercih ettik
Aşkımıza razı olduk.
Bizim için BEREKETLİ KAZANÇ duası edin…

Biz ikimiz öksüz ve yetimiz. Anne ve babamızı bırakıp geldik.
Bizim için TESELLİ duası edin…

Biz ikimiz kör ve sağırız. Birbirimize göz kulak olacağız.
Bizim için HAYIR duası edin.

Bundan böyle birbirimizi daha çok seveceğiz.
Birbirimizi seçtiğimize daha çok sevineceğiz.
Bundan böyle ikimiz birbirimize emanet olcağız.
Birbirimize söz verdik.


Bu verdiğimiz söze tanık olmaya sizleri de bekleriz.

       Uzun ama anlamlı bir davetiye metni seçtik :) Senai Demirci sevdiğim yazarlardan birisi. Onun "ve aşk evliliğin ellerinden tuttu"isimli kitabında birkaç evlilik yemini var. En beğendiğimiz bu oldu. Bazı yerlerini değiştirip düzenledik.

       Tabiki bu metni sığdırabileceğim bir davetiye aradım. Malesef türkiyede çok seçenek yok. Yada aşırı derece maliyetli oluyor.Grafiklerle ilgilenen  bir arkadaşım "sen desenini ve boyutunu ayarla bastır" diye fikir verdi. Önce internette biraz araştırma yaptım. Burdaki sitede güzel davetiye desenleri vardı. Önce sanal olarak birkaç desen üzerinde deneme yaptım. Gözümüze hoş görüneni belirledik. Tabi matbaa baskısı nasıl olacak fikrimiz yoktu. Birkaç firma gezdik. Malesef işi ticarete döken yerler oldukları için bu fikirden vazgeçmem için çok uğraştılar. Olmaz, kötü olur, memnun olmazsın vs en çok duyduğum cümlelerdi. Ben inatla olur dedim. Mesleğim bankacılık bile olsa bilgisayar programcısıyım. Onca yıl grafik tasarım dersi okudum. Olmaz kelimesi benim eğitim hayatımda hiç yoktu. Herşey bilgisayar ve sizin elinizde.
Biraz uğraştım ama en sonunda arkadaşımın yardımıyla bastıracak matbaa buldum.


      Bir hafta da basım işi bitti ve teslim aldım. 1000 adet davetiye ve 700 adet zarfa 200 tl gibi bir rakam ödedik. Ayrıca kartvizit olarak da 100 adet kına davetiyesi için 10 tl ödedik. Sonrasında eşim ve ben ailelerimizle birlikte davetli listemizi oluşturduk. Uzakta olan sevdiklerimizi telefonla aradık yada adreslerine kargo ile gönderdik.

 


       Zarfların üzerine kaligrafi kalemiyle biraz el alıştırması yaparak daha özenli şekilde isimleri yazdım. Bu iş bayağı uzun sürdü ama davetlileri ne kadar önemsediğimizi böylece ilk bakışta bile göstermek istedim. Bazı zarflarda sadece evdeki erkeğin ismi ve ailesi diye bazende karı - koca isimlerini birlikte yazarak hazırladım. Bana evdeki bayanı ayrı tutmak mantıksız geliyor. İnsanları önemsediğimi göstermek benim için çok önemli.

       Her zarf yarı ayrı paketlendi. İçlerine sadece bayanların davetli olduğunu belirterek kına gecesi davetiyelerinide ekledim...

Hepinizin bu tatlı telaşında fikir verebildiysem ne mutlu bana :)







1 yorum:

  1. uzun ama çok güzel bir yazı. kolay gelsin, şimdiden tebrik ederim, sevgiler .)

    YanıtlaSil