30 Ocak 2015

Bebek hazırlığı _1

Hamile olduğumu öğrendiğim andan itibaren tüm planlarım değişti. Evin şeklinden tutunda ısınması yemek düzeni. Herşey yeniden ayarlandı.
Hemen google amcaya danışıp listeler çıkarıldı. Bebek için neler gerekli. Neler almalı almamalı. Tüm bu arayışta en çok bebek arabası zorladı beni. Okadar çeşit varki. :Hele aklınızdaki bütçeyle piyasa tamamen bağımsız hareket ediyor.
İnternette birbirinden farklı çok detaylı bebek esyaları listeleri var. Ben birini indirip üzerinde eşimle fikir alışverişi yaptım. İşimize yarar, yaramaz, belki sonra diyerek gruplandırma yaptık.
Aslında bebek isteyen her hevesli anne baba gibi ufak tefek şeyler gözüme çarptıkça yada arkadaşlarıma hediye alırken bir tanede kendime diyerek almıştım.
Önce bütün eşyaları çıkardım. elimde olanları yazdım. Kıyafet konusunda doğacağı mevsim hava şartlarına göre hesap yaptım. Tabi eşim ve benim uzun boylu olmamızın dezavantajı yenidoğan ürünlere çok bakamadım. Doktorumuz  bu konuda en başında bizi uyardı :)))))

Gelelim listeye.
Bu liste genel bir liste. Siz kendinize göre düzenleyebilirsiniz.
Başıklara göre anlatırsam
Hamilelik ürünlerinden hamile yastığı,karın destekleyici kullanmadım. karnım çok büyük olmadığı için gece uykuları problem olmadı. 
Çatlak oluşumu için kremlere çok para ödemememi genetik oldugunu söyleyenler oldu. En ekonomik yolu badem yağını denedim. Ama oda aşırı tüylenme yaptı. Bıraktım.
Meme ucu kremi lansinoh marka kullandım. Hamileiğin son iki ayında aşırı hassasiyet ve kurumadan çatlaklarım oldu. Çok iyi geldi. Fakat emzirmeye başlayına yeterli olmadı.

Göğüs ucu  pedini e bebekten baby&me marka aldım. Hastanede hemşireler steril olmadıklarını bakteri üretimini artırdıkları konusunda uyardılar. Aşırı süt olmadığı için kullanmayı bıraktım.

Emzirme yastığı yerine ince bebek yastığı kullanıyorum. Hatta çantamızda heryere taşıyorum.
Alt açma minderi olarak piyasada türlü süslü şeyler var. Hem çantada gereksiz yer kaplıyor. Hemde sürekli yıkanması gerekiyor. Bunun yerine Baby&Me pofuduk alt açma örtüsü kullanıyorum. Eylülipek altı açılınca çiş yapmayı çok seviyor. Mecbur günde birkaç örtü değştiriyorum.

Anne bebek çantası olarak kol çantası yerine sırt çantası tercih ettim. Piyasada bebek eşyaları koyabilecek fazla alternatif yok. Eşim motorsiklet kıyafetleri için tercih ettiği Decathlon mağazasından aldı. Çantanın özelliği içerisine konulan maddelerin sıcaklığını uzun süre muhafaza ediyor olması. Özellikle dagcı ve yürüyüş yapanların tercih ettiği bir ürünmüş. İlk zamanlar gereksiz gibi düşünülsede sütümü sağıp dışarda içirdiğim zamanlar içn sağlıklı oluyor. Ek gıdaya başlayınca daha kullanışlı olacak.

Hastane için bir takım lohusa pijaması aldım. Ayrıca gecelik ihtiyacı duymadım. Evdekilerden bol, önü düğmeli rahat birini koydum. Sadece ilk gün gecelik giydim. Normal doğum yaptığım için diğer günler pijama giyebildim.

Bebek araç gereçleri için ayrı bir post hazırlıyorum.
Beslenme ürünlerinden
Biberon ilk zamanlar lazım olmaz diye almadım. Fakat sarılığımız yükseldikçe uykuya eğilim arttı. Emmedi. Hastaneye yatırabiliriz denilince süt sağma makinesi aldık. Onunla verilen biberondan memnun kaldım.
Makinem mamajoo marka. Türk üretimi. Ben avent yada madela düşünüyordum. Eminönünde havuzlu handa satıcı okadar paraya gerek yok. Buda işinize yarayacak bize güvenin dedi. Değiştirme şartıyla aldık. Motor bölümünün ayrı olması çok kullanışlı. Süt hiçbir şekilde tıkanmasına yol açmıyor. Beş farklı sağma ritmi var. Biberon başlığı anne memesi gibi çekmeden akmıyor. Tavsiye ederim.



Biberon temizleyicisini baby&me marka aldım. 

Emzik malesef silikon kauçuk kiraz uç hepsini denedim. Eylülipek kabul etmiyor.
Diğer ürünleri ek gıdaya başladığımızda alacağım.

Sağlık ürünlerinden buhar makinesi sağlıklı sağlıksız tartışmalarından dolayı vazgeçtim.
Burun aspiratörü bebedor aldım. Ama burun deliklerine büyük geldiği için kullanamıyorum. Onun yerine okyanus suyu döküp tel tokanın dibiyle yavaşça alıyorum. 

Ateş ölçer hem kulaktan hem koltuk altından ölçen aldım.

Termometre çok işimize yarıyor. Bebek için değil kendim hava nemini ölçmesi için geçen kış bimden almıştım. Kullanışlı çıktı yenileme gereği duymadım.

-

Banyo bakım ürünlerinden 
Bebek bezi hastanede prima yeni bebek kullandık. Eylülipeğin cildi de benim gibi çok hassas. O bezi sevince evdede aynısını aldım. Birkaç paket te premıum care almıştım ama sıvı kakayı emmesini begenmedim. Ayrıca sabun gibi kokuyor olmasından rahatsız oldum.
Havlu olarak penye ince battaniyesini kullanıyorum. Bizim banyo sonrası kurulanma faslımız sadece birkaç saniye. Çığlıklarımızı bütün apartman duyuyordur. Sadece suyu emiyor alıyorum mecbur.
Küvet özel birşey almadım.Bildiğimiz plastik yıkama küveti :)
File hemsiremiz kullanmayı tavsiye etmesede tek başıma yıkarken kolaylık sağlıyor.
Banyo süngeri şimdilik almadım. 
Şampuan vucut şampuanı sebamed aldım. Ama johnsonsbaby bed time serisiyle birlikte kullanıyorum. 
Islak mendil hemşiremiz önermedi ama dışarıda büyük kolaylık. Baby&me yeni doğan kız için olan seriyi kullanıyorum. Çok memnun kaldım. Chicco almıştım. Hiçbirşekilde temizlemedi. Molfix hediye gelmişti. Cildine alerji yaptı. Evdeyse baby&me büyük temizleme pamuklaından aldı. Bir kaba saf zeytinyağı ve biraz su koyup içine onları koydum. kapağını kapatıp kalorifer peteginin üzerinde bekletiyorum. Sürekli elimin altında hazır ve sıcak bulunuyor.
Pişik kremini doktorumuz destin marka önerdi. .önleyici ve iyileştirici. Şimdilik sadece önleyici olanı yeterli. 
Bebek yağı malesef eylülipek kullandırmıyor. Oda bed time serisinden.

Güvenlik ürünlerine henüz ihtiyacımız yok.
Bebek odasında sadece beşik dolap ve şifonyer kullanıyoruz. Hediye geldi. Şimdlik odasında yatmıyor.
Kendi evimiz olmadığı için çok detaylı döşeyemedim. Kısmet birgün detaylıca anlatırım inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder