20 Ocak 2012

KıNa GeCeSi

 
      En çok eğlendiğim keyif aldığım organizasyon kına gecem oldu. Hüzün yada duygusallık hiç yoktu. Dostlarımla beni seven herkesle çok zevkle mutlu bir şekilde eğlendim. Bolbol oynadım. kurtlarımı döktüm. Aslında kına gecesinde Hürrem modasını kullanarak konsept yapmak istedim. Ama aradığım pekçok şeyi bulamayınca ona yakın düzenlemeler yaptım.
       Kişilik olarak birşey aradığımda karşıma hep aynı şeyler sunulması pekte hoşuma gitmiyor. Zorla herkesin aynı şeye yönlendirilmesi yada almaya mecbur bırakılması çok haksızca bir durum. O yüzden çok araştırdım. Kına sepetinden el mumlarına kadar herşeyi kendim hazırlamayı uygun gördüm. Düğün zamanı zaten çok masraf yapıldığı için giyime fazla ücret ayırmadım. İstediğim kıyafet sultan kıyafeti gibi kabarık abartılı şeylerdi. diktirmeye cesaret edemedim. Hazır ürünlerde de çok hoşuma giden şeyler yoktu. Üniversitede yıllarında lise arkadaşımın düğününde giydiğim sadevişne çürüğü bordo arası renkte bir elbisem vardı.  Annemin okul yıllarından kalma işleme kalıplarından(internetten hazır olarak ta beğendiğiniz bir model olur) desen beğendim . Bunu mülaj yani kalıp çıkarmak için kullanılan kopya kağıdına çizdim. Elbisenin üzerinde görünen renkte (ben sarı kullandım) karbon kağıdı ile istenilen yerlere deseni çizdim. Gerisi hayal gücünüze kalmış. İstediğiniz tarzda boyutta boncuklarla dikiş diker gibi işleme yapılıyor.




Kına sepeti ve tepsi için şu anda üzeri ponpon tüllerle kaplanmış ve çogu baştan savma yapılmış şeyler var piyasada. Bana basit ve pahalı geldi. İnsan galiba elinden böyle uğraşlar gelince ücretlerin gereksiz yada pahalı olduğunu anlıyor.
Kına tepsisi için basit alüminyum normal boyutta tepsi aldım. 5 tl gibi bir rakam ödedim. Evde artan tül ve kumaşlardan tepsiden biraz büyük yuvarlak kestim. Tepsiyi ortasına koyup kenarlarını içe katladım. Güçlü bir yapıştırıcı ile tepsiye yapıştırdım. İç kısmına başka renkte kumaşı biçimsizce koydum. Kenarlarını alttaki diğer kumaşa diktim. Ortasına yine ucuzca tas yapıştırdım. Tealight mumların kenarlarına kırmızı kurdale yapıştırıp onlarıda kumaşa yapıştırdım. Böylece yandığı zaman devrilme riski kalmamış oldu. Kenarlarına tül dikip hazır güllerle sade bir şekilde süsledim. Bu güller Eminönünde bağ halinde satılıyor. Bir bağda büyüklüğüne göre 5-8 adet olabiliyor.
Aynı şekilde sepetide kapladım. Sepetin yeşil rengini beyaz kumaş zor kapattığı için araya elyaf koymak zorunda kaldım.


Elimize alacağımız mumları biraz tül ve yine tealight kullanarak yaptım. insanların elinden düşmesin diye bebe lastiği ile destekledim. Görüntüsü güzel olması için biraz geniş kurdalenin üstüne koydum. Mumlar genelde yandığı zaman akan eriyen kısmı elleri yakabiliyor. Bunlarda tül bunu engellemiş oldu. görüntünün yanında insanların zarar görmemesini istedim. Çünkü ben yanmadan çok korkan biriyim.


Kına çerezi olarak yine eminönünden renkli tüller aldık. Bunlar hazır kurdale geçirilmiş. 5kg çerez bize yeterli geldi. Küçük mutfak tartısıyla 50şer gramlık paketler halinde hazırladım. Güllerle hazırlanmış 100 adetlik hazır kınalarıda kenarlarına koyup ikisini birlikte bağladım. dağıtmasıda kolay olmuş oldu. Bana göre bunlar aslında gerekli değildi ama annelerimiz istediği için bende kırmadım.


Bizde kınalarda genelde eşarp dağıtılır insanlar omzuna yada boynuna bağlar. Ben gençler çoğunlukta olacağı için renkli tüllerden temsili duvaklar yaptım. 50 adet yetmedi :) normalde çarşıda aynısı var. Fakat taçla her saç kullaamıyor. Bunları tel toka ile her şekilde taktılar. Kına yakıldıktan sonra kendimde kullanacaktım. Ama telaş arasında unuttum.

Kına için ev yemekleri yapan küçük bir yerle anlaştım. Sadece bayanlar arasında olacağı için müzikle ilgilenmek bize kaldı. Tek yaptığımız uzunca bir playlist hazırlayıp Laptoptan bütün gece çalmak oldu. Öyle coştukki ayakkabılar bile fazla geldi. Çıkardık attık. Tek aksilik o gün yağmur yağdı ve hava soğuktu. Bense gecenin sonunda boğazları şişmiş aşırı yorgun vaziyette kendimi eve zor attım.

3 yorum:

  1. hersey cok güzel olmus gercekten:) tüm detaylar harika, süper fikirler verdin bana tesekkür ederim canım
    bu arada bi ömür mutluluk dilerim,
    rabbim hep böyle güldürsün yüzünüzü:)

    YanıtlaSil
  2. Yazıları okudukça,fotoğraflara baktıkça kendimi görür gibi oldum :) düşüncelerimiz aynı.Bende herşeyimi kendim yaptım.Googlede kına diye ararkende bu yazı çıktı karşıma.Mutlulular dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim. insanın kendi emeği olan şeyler bir başka değerli oluyor.

      Sil