30 Ocak 2012

HaVuÇLu TaTLı(narlı havuç rüyası)

       İlk duyunca kulağa garip geliyor. Havuç ve tatlı ikilisi. Genelde sadece salata ve yemeklerde kullanmaya alışkınım. Çok nadir cezerye yaptığımda tatlı halini tadıyorum. Tarifin orjinalini benim gibi kekik seven arkadaşım BİRTUTAMKEKİKin sayfasında. Blogunu karıştırırken bu tarife rastladım.
    
       Avmde çalıştığım için eve gidince pratik uğraştırmayan tarifler denemek istiyorum. Bu tatlının yapılışı çok kolay. Uzun gelen tek tarafı soyup doğrama kısmı oldu. Birde tarifte bir kilo havuç olduğu için tartı kullanmam gerekti.  Henüz tadına bakmadım. Akşam yemeğinde eşimle birlikte tadacağız. İki kişi için bu ölçü fazla geldi. Büyük boy borcam kalıbımı kullandım.

       En önemli uyarı bukadar havuçla uğraşınca elleriniz ve tırnaklarınız bayagı bir turuncu yada sarıya dönük renk alıyor. Bunun için en güzeli eldiven kullanmak. Yıkayınca bile zor çıktı.
Gelelim yapılışına.

Tarifin gerçek adı NARLI HAVUÇ RÜYASI
Malzemesi
1kg havuç
4 su bardağı su
2 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı nişasta
2 paket vanilya
1 limonun kabuğu ve suyu
1 paket kedidili yada etimek

üzeri için nar ( aslında bir paket krem şantide kullanılıyormuş ama bende arkadaşımda kullanmadık )

Yapılışı
Havuçları soyun. Ben kullanmadan önce soyulmuş halini yıkıyorum. Küçük parçalar halinde doğrayın. 4 bardak suyun içinde haşlayın. Suyunu atmayın. Havuçları blendır yada robotta ezin. Bir kenarda bekletin. Kalan suyu tekrar ölçün. Eksik kaha kalan kısmı yine 4 bardağa tamamlayın. Tencereye alın. İçine nişasta şeker vanilya limon suyunu ve kabuğunu koyun.( Limonun kabuğunu önce rendeleyip sonra suyunu sıkmak daha kolay oluyor. Mis gibi o kokuya bayılıyorum.) Muhallebi kıvamında pişirin. İçine havuçlarıda koyup bir taşım daha kaynatın.

 Tepsinize kedidilini dizin muhallebiyi üzerine dökün. İsteyenler bir bardak sütle bir paket krem şanti çırpıp üzerine dökebilir. Bir gece bekletirseniz daha güzel olacakmış. Ben henüz tatmadım.

Üzerine nar ve hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz. Bugünlerde  dışarıda kar var. tatlımın üzerinede temsili kar yağdı :) Bende dahil hepimize afiyet olsun.

2 yorum:

  1. muhteşem bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Postu yazarken tarifi henüz tatmadığımı yazmıştım. Akşam eşimle yedik. Hiç havuç kokusu gelmedi. Gayet hafif güzel bir tatlı oldu. üzerindeki nar ekşimsi tat veriyor. Eşim istemedi sadece tatlıyı yedi. Kesilikle denenmesini tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil