4 Şubat 2012

MaNTaRLı GüVeÇ

       Herkese güneşli ılık bir cumartesi sabahından merhaba. Kiminiz evinde dinlenmekte kiminizde benim gibi işe gelmiş çalışmakta. Elbette günün bir vaktinde hepimizin ortak noktası akşama ne pişirsem olacak. Bunun için size fikir olması açısından denediğim ve beğendiğim kolay bir yemeği paylaşmak istiyorum. Yemeğin orjinali yine Sarı mutfakta.

Malzemeler
1 kavanoz mantar ( ben 400 gram paket mantar kullandım)
4 -5 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet kurusoğan
2 diş sarımsak
1 adet domates(ben konserve yaptıklarımı kullandım)
2 adet sivribiber
1 adet kırmızıbiber
2 kibrit kutusu kadar taze kaşar
tuz
karabiber
kırmızıpulbiber
ben bunlara ek biraz kekik ekledim

Yapılış
       Soğanı ister yemeklik ister piyazlık doğrayıp sıvıyağda biraz kavurun.İçine sarımsakları doğrayın.Domatesi kabuklarını soyup küp küp doğrayıp karışıma katın. Ben yazdan konserve haline getirdiğim domatesi kullanıyorum. Kışın özellikle taze domates yerine daha lezzetli oluyor. Biberleri ince ince kıyıp içine katın.Bunlar pişerken doğradığınız mantarları ilave edip yarım çay bardağı su katıp baharatları ve tuzu ekleyin.Mantarlar yumuşayınca altını kapatın.


Karışımı güvec kaplarına paylaştırın. Yada tek bir güveç kabıda kullanabilirsiniz. Üzerine rendelenmiş kaşar serpip 200 derece fırında kaşar eriyip kızarana kadar pişirin.



       Eşim yemeğin önce tavada pişirildiğini anladı. Bir dahaki sefere direk fırında pişirmeyi düşünüyorum.

1 yorum:

  1. en sevdiğim tariflerden biri ellerinize sağlık :))

    ------
    http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)

    YanıtlaSil