22 Şubat 2012

CHaRLie CHaPLiN GiBi

       Bu nasıl bir başlık böyle değil mi ? Hani günlerdir pardon hatta 3 haftadır süren boğaz ağrısı ve öksürük şikayetim vardı ya. Herhalde duymayan kalmadı. Malum geceleri uykum
da el atınca sonunda inadımı kırıp doktoruma gittim. Kendisi aile doktorumuz gibi oldu. Eşim ve ben her durumda kendisine başvuruyoruz. Neyse doktorum da kendisinden bahsedilmesini çok sevmiyor. Birkaç ay öncede aynı şikayetten kendisiyle görüşmüştük. zaten benim dosyam epey kabarık :D

       Ses tellerimde ödem oluşmuş yine. Bu ikinci kez oldu. Sebebi ise efendim.  Herkesin ayıla bayıla mükemmel dediği istifa ettiğim için yerin göğün inletildiği BANKACILIK mesleği. Sesin aşırı kullanımı, bilinçsizce konuşma, aniden bağırma vs vs . Bunlar zamanla sesi yıpratıyor. Hatta ileri safhalarda nodül oluşumunuda ortaya çıkartıyor. Biz tabi önlem olarak film çektirip böyle birşey olup olmadığına bakacağız. Son durumum ise  konuşmak yasak. Ciddi olarak mümkün olduğunca sesim çıkmıyor. Konuşmuyorum. Zaten sesimi duyan bir metre öteye kaçıyor :D


       Sanırım bir süre charlie chaplin usulü yaşayacağım. Bana bir zamanlar cırcır böceği diyen büyük dayım bu halimi görse şaşırırdı. :)
Sadece çok konuşmak mı ödem yapıyor. Aslında hayır
      Sigara kullanmak hatta pasif içicilik bile yeterli. Kapalı alanlarda biraz daha güvenli olsak bile sokaklarda önünüzde yürüyen birisi dumanı havaya verdiği an aslında tümüyle siz arkasındayken hooop bütün hepsini ciğerinize çekmiş bulunuyorsunuz. Ne anladım ben dumansız hayatı !!!

      Günlük en az 10 su bardağı su tüketmemek

       Gün içinde nefesimizi güzel yapsın diye kullandığımız pastil mentollü şeker vs nin boğazımızı fazlaca kurutması

       Kapalı ve oksijensiz ortamlar. Malesef çoğumuz böyle yerlerde çalışmak zorundayız. Camı bile olmayan hava alamayan kocaman odalardayız. Haftasonu gezmek adına bile kendimizi avmlere kapatıyoruz. 


Sonuç = Hep hasta bir milletiz

3 yorum:

  1. geçmiş olsun.
    blogger annelerinden geldim.


    kelime doğrulamayı kaldırırsan yorum bırakmak daha kolay olur.

    YanıtlaSil
  2. Gecmiş olsun canımm,
    Bende ilk evlendiğim yıl çok hasta olmustum :) ama sonra baktım hamıleyim :))) megersem vucut bagısıklıgı dusuyormus o yuzden cok hasta olmusum ... sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. aylin sağol hoşgeldin :) yorum kısmında bilmiyorum ama ayarlarıma bakarım.

    bernayıldız benim bünyem hep böyleydi evlenmeden öncede :)

    YanıtlaSil