2 Haziran 2012

Üç Renkli Tatlı

       Bu hafta istirahatten dolayı evdeydim. Kardeşimin mezuniyet elbisesiyle uğraşıyorum. Tabi iki kardeş bir araya gelirse sadece iş olmaz. Yemek içmek bol dedikodu ilk sırada yer alır. Sevgili lolipunun blogunda bu tatlıyı ilk gördüğümde rengine aşık oldum :) 


Malzemeleri uzun zamandır bekliyordu dün yapalım dedim. 
Daha önce jöleyi direk tatlı olarak hiç yemedim. Genellikle yaşpastaların üzerinde yediğimde beğenmem. Ama bu değişik geldi.
Piyasada çeşitli jöle var. Ben bitkisel özlü olanları tercih ettim. 
 Malzemeler kivili-elmalı - muzlu - çilekli jöle ve vanilyalı puding. Jölenin yapılışı paketin arkasında yazıyor. Bende ordan bakarak yaptım. Tadı daha lezzetli olsun isteyenler jölenin mevyelerinden aralara koyabilir.



Yapılışı çok kolay ama dikkat etmeniz gereken birkaç şey var.
1. Jöle sıcak suyla eritiliyor. Soğumasını beklerken biraz ılınmış halde bardağa dökün. Yoksa bir anda katılaşıp aşağıdaki gibi oluyor. Ozaman istediğiniz şekli almıyor.


2. Ben sadece tadını denemek için bir kat vanilyalı puding yaptım. Ama diğer katların arasındada gerekli. Tadını dengeliyor. 


3. Meyveleri direk bardağa koyup üzerine jöle koyduk. Ama eriyen jölenin içine doğrayıp birlikte bardağa döksek daha özdeşleşmiş olurdu diye düşünüyorum.


4. İkinci kat dökülen jöle yada pudingi çok yavaş dökün. Alt tabakayı delip içine girebiliyor. Tadları bozulmasın.

Kocaman bir afiyet olsun :) 


1 yorum: