8 Ağustos 2012

Yalancı Su Böreği

İş yoğunluğundan eskisi gibi mutfağa girip güzel yemekler yapamıyorum. Ama bu börek hem lezzetli hemde çok pratik. Ben yarım ölçü yapıyorum ama  tarif bir ölçüyle yapılıyor. Daha doğrusu ben yufkayı ve margarini yarım ölçü kullanıyorum.

Yarım kilo hazır yufkayı elimle gelişigüzel parçalıyorum.
Yarısını tepsiye karışık olarak döşedim.


Ortasına peynirli harçtan koydum. Her türlü peynir olabilir. Ben eşim tuzsuz yediği için lor kullanıyorum. Sade peynir sevmiyorum.



içine mutlaka biraz maydanoz kekik koyuyorum. Göz kararı damak zevkine bırakıyorum.



Kalan yufkayıd a aynı biçimde karışık üzerini döşedim.
Çiğ haldeki böreği dilimliyorum.



Yarım paket margarini eritip böreğin üzerine gezdirdim.
İki yumurtayı çırptım. İki şise sade madensuyunu yavaşça yumurtaya döktüm. Bir anda kabardı.



O kabarıklığı söndürmeden yavaşça böreğin üzerine döktüm.


Isınmış fırında güzelce pişirdim. Sıcak yenmesi tavsiye edilir. Soğuyunca yağı donuyor tadı bozuluyor bana göre J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder